Dine skabe fungerer helt perfekt. De er holdbare, de er pæne og der er fint plads til alles telefoner! Tak for super service, og et meget fint produkt!
morten@holdon.dk | +45 27 63 95 08 | Hurtig levering | 14 dages fortrydelsesret
Kan du huske din første mobiltelefon? Det var måske en firkantet Nokia-mursten, en mere elegant Ericsson eller en pivfræk, orange Alcatel, som den på billedet? Den kunne ringe, SMS’e og var du heldig, var der også et enkelt spil eller to på den.
Udviklingen fra den første mobiltelefon, er gået stærkt over de seneste 35-40 år. Og den speeder stadig op. I dag er det ikke nok at diskutere skærmtid. I stedet bør samtalen handle om datasikkerhed, algoritmer, kildekritik, big data og machine learning.
I løbet af 2023 vil vi i “Hold On…” gerne sætte fokus på, hvordan vi som samfund egentlig ønsker at bruge digitaliseringen i skolen. Hvordan vil vi balancere digital og analog dannelse? Hvordan forholder vi os til det faktum, at de børn og unge, som vi skal undervise i digitalisering i mange tilfælde, forstår teknologierne bedre end vi selv gør?
Hvordan er Børn og unges kompetencer i forhold til os voksne, når det kommer til de moderne teknologier?
Børn og unge, er habile på telefoner og tablets. Det er ikke ualmindeligt, at du ser en 3-årig trykke en reklame væk, swipe gennem listen af YouTube-videoer til yndlingsafsnittet af Gurli Gris er fundet. Eller man se 14-årige, der både filmer, redigerer, komprimerer og uploader høj-kvalitetsvideoer til YouTube, som de dernæst markedsfører i ganske professionel stil til deres følgerskare. De forstår at bruge teknologien, og allerede når de rammer konfirmationsalderen, er mange af os voksne for længst stået af. |
Vi skal lære at forstå En del af den dannelse, man opnår gennem skolen og livet, består i, at man lærer at reflektere over konsekvenserne af ens handlinger – og med tiden også forstår, at det ikke altid er det, der giver umiddelbar nydelse, der er bedst for en på den lange bane. Det er ikke nok at man er god til at bruge teknologierne – vi er også nødt til at være gode til at forstå dem. Forstå hvordan de virker og forstå, hvad konsekvenser vores brug af dem har. Den seneste rapport fra Digitaliseringsstyrelsen viser med denne grafik, at det halter med forståelsen hos børnene: |
Opgaven i forhold til digitaliseringen må derfor først og fremmest være at uddanne vores børn og unge til bevidst brug af teknologierne. Uddanne dem i at forstå konsekvenserne af brugen. Og lære dem betydningen af ord som kildekritik, brugerbetingelse og algoritme.
|
Tjebberupvej 25, Tjebberup
DK-4300 Holbæk
+45 2763 9508
morten@holdon.dk
CVR: 37914746